spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Pilates

Proč cvičit Pilates?

Co si vzít s sebou na hodinu?

Na lekce Pilates si oblečte pohodlný oděv, který vás nikde nestahuje a ve kterém se můžete protahovat. Cvičí se bosky na podložkách, nepotřebujete žádnou obuv. Pokud je ale pro Vás příjemnější cvičit obutá, můžete si vzít lehké sálové tenisky. Nepotřebujete žádné pomůcky. Lehké činky, míče i overbally i podložku Vám zapůjčíme před cvičením.

Co můžeme cvičením získat:
  • pevné a štíhlé tělo
  • zvýšení výkonnosti při jiných sportovních aktivitách
  • správné držení těla
  • lepší uvědomění si vlastního těla
  • méně svalových křečí
  • půvabné pohyby
  • více vyrovnanosti
  • odstraňuje bolesti a napětí ve svalech
  • prevence proti osteoporóze

Dle mnoha názorů J.H.Pilates předběhl dobu, neboť dnes, víc než kdykoli jindy, je tato metoda cvičení Pilates velice aktuální. V dnešní uspěchané době si fyzickou práci automatizujeme, v práci (většinou) sedíme, jezdíme auty a přirozený pohyb chybí i dětem. Snažme se proto kompenzovat tento způsob života a předcházejme možným zdravotním problémům.

J.H.Pilates byl člověk, který měl rád život, a aby si ho mohl užít, tak si udržoval fyzickou zdatnost. Nebyl to žádný asketa, miloval dobré víno a kouřil doutníky, uměl se bavit a žil naplno.

Cviky zaměřené na pánevní dno a oblast bederní páteře.

Tyto hodiny jsou určené pro všechny, kteří se necítí být v 100% fyzické kondici, ale přesto potřebují a chtějí cvičit.

Nemáte-li odvahu přijít na hodinu Pilates pro všechny, tak si přijďte zacvičit a vyzkoušejte právě „Cviky zaměřené na pánevní dno a oblast bederní páteře“.

Cvičení doporučuji zejména:

1. ženám po porodu
2. ženám, které mají problémy s početím
3. všem, kteří chtějí zpevnit střed těla, a tím předcházet či odstranit bolesti zad

Proč je důležité cvičit pánevní dno:

1. působí preventivně i léčebně - gynekologické problémy, hemeroidy, inkontinence atd.
2. podpírá všechny vnitřní orgány
3. správná funkce pánevního dna ovlivňuje i správné postavení pánve a tím i správné držení páteře, vzájemné narušení tohoto souladu pak může způsobovat:
- bolesti v kříži,kostrči
- bolesti hlavy až deprese
- klidové brnění prstů na rukou
- zadýchávání se
- předsunutí držení hlavy
- snížení nebo zvýšení napětí hýžďového svalstva
- poruchy spánku
( čerpáno z knihy „Pilates pro usnadnění početí“, autor Renata Sabongui)

Na hodinách procvičujeme samozřejmě celé tělo, protože všechno souvisí se vším, ale v klidovém tempu. Cviky Pilates vycházejí ze středu těla, takže u každého cviku posilujeme hluboké břišní svaly, svaly bederní páteře a svaly pánevního dna.

Zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek