spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

10. 03. 2014 - Slabé partie.. jak na ně?



Slabé partie a jak na ně




Každý jsme se narodili s jinou genetickou výbavou. Cíl, ale máme stejný. A to, vybudovat svalnatou a symetrickou postavu. Nabrat hmotu je jedna věc, ale mít ji rovnoměrně rozloženou po celém těle je věc druhá. Mnoho z nás se chce trénink od tréninku zlepšovat, a co to vlastně znamená?

Jednak přibrat hmotu a jednak posílit tzv. slabé partie, které za ostatními zaostávají. Jistě ná dáte za pravdu, že jsou to většinou nohy. Když se rozhlédnete po fitku, uvidíte určitě několik borců, kteří vybudovali masivní vršek, který však sedí na dvou špejlích. Tento fenomén jsme mohli zahlédnout i letos na mistrovství ČR v kulturistice.

Možná se někteří vzhlédli v kulturistice 70. let, ale dneska už to prostě nestačí. Z estetického hlediska by celá postava měla být symetrická a všechny svalové partie stejně rozvinuté, nemyslíte? Podívejte se na současného Mr. Olympia Phila Heatha.

Pozor na genetiku! Co tím myslím? Každý z nás na svět přišel s jinými genetickými dispozicemi a to se týká také svalů. Některé partie prostě máme slabé, špatně nám rostou a navíc je neradi cvičíme. Jiné partie naopak rostou bez problémů a cvičíme je rádi. Tuto nerovnováhu je ale potřeba nějakým způsobem vyrovnat. Říct si, hrudník mi roste hodně, ale ruce nic moc, tak ten hrudník trochu omezím a přidám pár cviků na ruce, abych vypadal symetricky. Nebudu přece valit všechnu svou energii do budování pořádného hrudníku, když se mi pak kámoši budou posmívat za malé bicepsy.

A pokud se už delší dobu snažíte o rozvinutí zmiňovaných slabých partií, cvičíte izolované i složené cviky, zvyšujete počet opakování, snižujete počet opakování, zařazujete vložené série, supersérie nebo gigantické série a ono už to prostě neroste, je třeba se zamyslet, jestli byste neměli příslušnou svalovou partii procvičovat dvakrát častěji než ostatní partie, i když by to znamenalo ostatní partie trochu zanedbávat. Základem všeho je zkoušet a zkoušet. Nikdo vám nedá univerzální návod na posílení konkrétních partií. Pozor si ale dávejte také na regeneraci. Když odcvičím slabou partii, měla by mít čas se z toho vzpamatovat, a druhý den po tréninku odpočívat a regenerovat (toto zejména vzkazuju svému kamarádovi Igorovi Illésovi) a klidně zvýšit i příjem sacharidů a bílkovin.


Pokud si nevíte rady, vždy se můžete obrátit na naše certifikované trenéry, kteří ke každému z Vás přistupují individuálně, rádi Vám poradí co se týče stravy, tak i tréninku.

Pro odvážlivé, kteří by chtěli závodit jsme tu taky. Jděte si za svým cílem. Nic není nemožné.


Naši trenéři jsou zde pro Vás

Lukáš Topinka Renata Hanáková Denisa Šťastná

...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek