spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

16. 03. 2014 - JAK TO TEDA JE S TÍM HUBNUTÍM ?

Nejčastější chyby při hubnutí

Jednou snídáte, jednou nesnídáte, pak sníte malý oběd, zapomenete na svačiny nebo na ně není čas a večer všechno doženete. Myslíte si, že vaše tělo je spokojené při takovém stravování, když neví, kdy má čekat další jídlo?

Naučte se jíst pravidelně ve stejnou ve stejnou nebo přibližnou dobu. Nejlépe byste měli jíst 5 až 6x denně, pokud vám to nevyjde tak klidně 4x denně. Důležitá je pravidelnost v přiměřených porcích a hlavně nemlsejte a nejezte v noci.

5000kJ je oblíbená, velmi diskutovaná hranice, proto aby se „ dobře“ hublo. Tento denní energetický příjem ale ve výsledku nepokryje ani bazální metabolismus.

Bazální metabolismus ( BMR ): jedná se o množství energetického příjmu, který je nutný k udržení životních funkcí ( dýchání, srdeční činnost, fungování mozku … ) při klidovém režimu. To znamená, že se v něm nezohledňuje nějaká fyzická aktivita, ale jedná se o klidový režim trvající 24 hodin. Bazální metabolismus je odlišný u žen, u mužů. Dále má na něj vliv věk, váha, podíl tukové a svalové hmoty v těle, stres, ale i dosud držené diety a hladovění.

Navíc, pokud intenzivně cvičíte, tak budete akorát bez energie, nálady a budete unaveni, protože vám bude chybět energie. Hlavně si zpomalíte metabolismus a každé další hubnutí bude těžší. Kašlete na tento energetický příjem, raději jezte pravidelně, zvyšte tuto zmiňovanou hranici třeba na 6000 nebo 7000kJ. Ale je nutné si vybírat správné potraviny a naslouchat svému tělu.

Uvažujete o tom, že pár dní budete jíst jednostrannou stravu ( jen ovoce, nebo jen zeleninu … ) a pak krásně zhubnete?

Samozřejmě, že během pár dní nemůžete zhubnout jen tuk!!! Jediné, co zhubnete, bude voda. Následně se najíte a opět získáte to, co jste zhubli.

Každý den se na vás hrnou slova z reklam, že díky jogurtu s 0% tuků nepřiberete. Ale podívali jste se někdy na složení?! Sice nemá žádný, zato cukrů a dalších látek požehnaně. Není lepší sáhnout po kvalitním jogurtu s 3% tuků, který si osladíte ovocem a pít plnotučné mléko místo obarvené vody? Některé potraviny jsou bez tuků ( tvarůžky ) nebo jsou nízkotučné ( některé tvrdé sýry nebo cottage ), těch se nebojte.

Říkáte si, že cvičení není důležité, protože to všechno zhubnete jen správnou stravou? Cvičení ale důležité je, protože potřebujete zpevnit postavu a spálit tuky. Opravdu nevypadá dobře nezpevněná postava, přitom stačí tak málo. Cvičte 3x týdně ( zkuste např. kruhový trénink ) , ale stačí i tři hodiny týdně svižně chodit..

Vaše osobní trenérka Renata Hanáková



...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek