spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

23. 04. 2014 - BCAA- ochrana svalové hmoty..

BCAA - proč je užívat

BCAA - větvené aminokyseliny L-leucin, L-isoleucin a L-valin tvoří významnou část všech aminokyselin tvořících svalovou tkáň. Pod vlivem intenzivní fyzické zátěže se vyčerpává energetická zásoba tvořená glykogenem a nastupuje tvorba energie z větvených aminokyselin. Této nepříznivé situaci lze zabránit podáváním větvených aminokyselin - BCAA. Ve stravě je v řadě případů nedostatek BCAA. Proto jejich podávání v doplňkové formě je zcela nezbytné pro sportovce a fyzicky zatěžované jedince a pro osoby s nedostatečným příjmem bílkovin, případně pro ty, kdo redukují nadváhu snížením příjmu potravy a zvýšenou fyzickou aktivitou.

BCAA to jsou L-leucin, L-isoleucin a L-valin

Větvené aminokyseliny (BCAA) L-leucin, L-isoleucin a L-valin, patří mezi esenciální - nepostradatelné aminokyseliny (lidské tělo si je neumí samo vyrobit) a tvoří třetinu svalových bílkovin. V průběhu sportovního výkonu , ať již aerobní, a nebo anaerobního, dochází ke ztrátám BCAA a následkem je devastace aktivní svalové hmoty. Podáváním větvených aminokyselin v období před zahájením fyzické aktivity je chráněna svalová hmota před devastací.



BCAA v potravinách

Největší množství BCAA se vyskytuje v mléčných výrobcích a červeném mase. Dalšími přirozenými zdroji BCAA jsou všechny potraviny s obsahem proteinů. Strava většiny lidí obsahuje dostatečné množství BCAA, které je přibližně 25-65 mg na 1 kg tělesné hmotnosti. Sportovci v intenzivním tréninku obvykle užívají 5 g leucinu, 4 g valinu a 2 g isoleucinu denně. Ochrání se tak před svalovými ztrátami a zvýší nárůst svalové hmoty.

BCAA - formy

  • tekutina v plastových lahvičkách - různé příchutě,
  • tablety,
  • želatinové kapsle,
  • tekutina v ampulích.

BCAA jsou v těle důležité pro:

  • zvýšení kvality a množství svalové hmoty,
  • obnovení síly a urychlení regenerace,
  • podporu novotvorby svalové hmot,
  • ochranu svalové hmoty před poškozením namáhavým fyzickým výkonem,
  • ochranu svalové hmoty před devastací v průběhu snižování nadváhy,
  • dostatek volných větvených aminokyselin pro tvrdý trénink,
  • zvyšování absolutní síly,
  • spalování tuků a redukci nadváh.

Vlastní zkušenosti:

Bcaa jsou pro mě naprosto nepostradatelným doplňkem výživy při závěru přípravy.Používám je cca 3 týdny do závodů.Dávkuji je opravdu ve velkém množství, cca 20-30tablet denně.Ráno před i po kardio tréninku, a před a po tréninku v posilovně.Dny, kdy jsem na 0 sacharidů, zvyšuji dávky až na 35 tablet bcaa. Nejčastěji používám bcaa od Weidera, Peak a EAS.Tyto bcaa doplňky můžete koupit za výhodné ceny ZDE.
autor: Lukáš Topinka

...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek