spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

18. 06. 2014 - Největší mýty ve fitness


  • Když budete provádět malý počet opakování je to na objem, když velký počet je to na vyrýsování svalů.

Tak jednoduché to není. Menším počtem opakování (6 -8) působíte sice spíše na objem a sílu, ale je nedílnou součástí zařazovat jej i do tréninku v dietě- tedy rýsování, protože kdyby jste cvičili jen vyšší počet opakování (12 a více) působíte na sval z hlediska vytrvalosti a budete svalovou hmotu spíše ztrácet. Je to taková polopravda, které se drží mnoho nezkušených cvičenců. Nebojte se tedy zařazovat v rýsovacím období těžké váhy a menší počet opakování.


  • Mrtvý tah je nebezpečný cvik.

Popravdě i já jsem měl z tohoto cviku velký respekt, později se však ukázalo že zbytečný. Když budete cvičit jakýkoliv cvik technicky špatně, stává se nebezpečným. Jestliže se jej naučíte cvičit správným provedením, není důvod k obavám ze zranění. Nebojte se ho.


bez-111nazvu.png


  • Pokud budete v mládí posilovat nevyrostete do výšky

To jak vyrostete do výšky je ovlivněno jinými faktory (růstový hormon), to že budete posilovat nezpomalí Váš vzrůst. Samozřejmostí je posilovat správně po technické stránce a s rozumnými zátěžemi, prakticky skoro minimálními. V dnešní době je velký výběr cvičebních programů (trx, bosu, flowin), ze kterých si můžete vybrat aniž by jste uškodili kloubnímu aparátu. V prvopočátcích je lepší cvičit se svojí vahou nebo jen s malými zátěžemi.


  • Když bude žena posilovat, bude mít velké množství svalů

Žena a muž se od sebe liší hormonální sekrecí. Muži mají testosteron a ženy mají estrogen. Svalový růst je způsobený testosteronem a i když ženy mají malinkaté procento tohoto mužského hormonu, tak se nemusí bát, že po posilovacím tréninku jim porostou svaly a budou z nich kulturistky. Bez použití anabolik a steroidů je svalový nárůst minimální a přiměřený.


  • Pokud budete pravidelně posilovat budete pomalí.

Určitě, když budete dělat silový trojboj nebo vrcholově kulturistiku na rychlosti a obratnosti ztratíte. Pokud nespadáte do těchto skupin silových sportů, můžete dobře navrhnutým neztratit nic na rychlosti. Spoustu hokejistů, fotbalistů, tenistů, golfistů a dalších sportovců zařazuje cíleně silový trénink. Poraďte se s někým zkušeným a nebojte se posilovat i když děláte jiný sport.


  • Jestliže přestanete posilovat svaly se Vám změní v tuk a budete mít povislou kůži.

Moje babička vždy říká: "Lukáši necvič tolik, ty svaly pak na tobě budou viset". Je to také jeden z mnoha mýtů. Pokud nebudete svaly vyživovat dostatkem bílkovin a sacharidů, svalovou hmotu neudržíte a jednoduše se velká část ztratí. Každé tělo je individuální a proto i kůže se může vrátit do původní polohy. Je jasné že s přibývajícími roky se elastičnost kůže zhoršuje.


  • Posilovací trénink snižuje ohebnost a zkracuje Vám svaly

Ano, pravidelným posilovacím tréninkem sval zkracujete, ale pokud se budete stejně pravidelně protahovat a věnovat se strečinku, sval zůstává i nadále pružným. Známe mnoho kulturistů, kteří bez problému udělají provaz nebo roštěp ( Flex Wheeler, Martin Dráp, Lukáš Osladil). Proto - protahujte se po tréninku.

images.jpg


  • Čím víc to bolí, tím víc to roste

Určitě jste někdy slyšeli makej pořádně ať tě to druhý den pořádně bolí. To není až tak úplně dobře. Svalovou bolest způsobuje poškození svalového vlákna. Ano, pokud to je přiměřená (příjemná) bolest je to v pořádku, ale nadměrná až nesnesitelná bolest značí velké porušení svalstva a je potřeba následná delší regenerace a tím jste vyřazení z tréninku. Cvičte, proto s rozumem a nad vším přemýšlejte.


autorem trenér Lukáš Topinka



...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek