spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

25. 06. 2014 - Největší mýty ve fitness 2. díl

Další díl největších omylů ve fitness

Pro velký úspěch jsem zapátral v paměti a vzpomněl si na dalších pár omylů.

1) Je dobré cvičit pořád na maximum.

Nesmysl. Tělo není žádný stroj a potřebuje náležitou regeneraci organismu. Dokážete vyždímat z Vašeho těla opravdu hodně, ale nejde trénovat neustále na maximum, 365 dní v roce. Každý sportovec by si měl naplánovat přípravu na celý rok (periodizace). Např. objemová příprava, silová příprava, odpočinková pauza, rýsovací příprava a zakončená superkompenzací.

2) Jezte jen do 5 hodiny odpolední, pak už ne. 1524033.jpg

Tento mýtus je někdy nazýván "pravidlo celebrit". Nespočet mých klientů má v hlavě zakořeněnou informaci - mohu jíst nejpozději do 17.00 . Vždy se musím upřímně smát. Pokud půjdu spát v 18:00 ok najím se naposled v oných 17.00, ale pokud jdu v 22.00 tak v pohodě a s klidným srdcem jím ještě v 21.00. Ano slyšíte dobře, můžete jíst i večer, ale vše musí mít svůj řád a to správné množství a druh jídla, nemůžete jíst ovar s chlebem. Např: zeleninový salát s kousky kuřecího masa.

3) Posilování poškozuje klouby.

Nejsou prokázány studie o poškození kloubního aparátu správným a přiměřeným cvičením.

4) Z hubeného člověka nemůže být nikdy kulturista.

Každé tělo je jiné, ale já sám sem byl opravdu hubený

936585_777232652294347_1482008201_n.jpg


viz. foto

Za cca 8 let cvičení se mi podařilo na sebe nějaké svaly nabalit. Myslím si, že hubení lidé to mají jednodušší z hlediska kvality svalů a vyrýsování. Může se jim těžko nabírat svalovina, ale doženou to onou kvalitou.

5) Obézním lidem se lépe přibírá svalová hmota.

Setkal sem se s názory tipu: tlustí lidé když zhubnou tak jim to jde pak hned do svalů. Tuk je tuk a sval je sval. Opravdu nelze z tukové tkáně udělat svalová.

6) Creatin, gainery a jiné doplňky stravy by jste měli užívat až v dospělosti.

Proč? Jsou to doplňky stravy, tak proč je nevyužít. Není v nich nic škodlivého co by dítěti ublížilo. Například 13 letému hokejistovi bych s klidným srdcem gainer nebo proteinový nápoj nabídl. Věc druhá je, že by mělo mít takové dítě dobře uzpůsobený jídelníček a pak až myslet na doplňky stravy.

7) Chci spalovat tuk na břiše a nabrat svalovou hmotu na nohách a hrudníku.

Ano jsme v 21. století, ale opravdu nejde nabírat nebo hubnout lokálně. Některé partie máte napřed oproti ostatním, ale to pořád neznamená, že si řeknete chci naplácnout 2kg svalů na prsa, 3kg na nohy a 1kg tuku odebrat z břicha.

8) Abych měl "pekáč buchet" na břiše musím cvičit pořád břicho.

Asi největší mýtus ve světě fitness. "Pekáč buchet" je z 90% o správné stravě, nikoliv o každodenním tréninku břicha. Pokud budete jíst jako čuníci a cvičit každý den břicho milion sklapovaček, tak se stejně břicho neukáže.

...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek