spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

25. 08. 2014 - Příprava na jihlavský půlmaraton v plném dění!!!

Doběhnout, večer si dát...

„Doběhnout, večer si dát pivo a říct si: ve čtyřech jsme zvládli půlmaraton"

Podle majitele jihlavských fitness Fitpeople Zdeňka Štrofa by na startu prvního ročníku Jihlavského půlmaratonu, který se poběží 14. září, neměli Jihlaváci chybět. Na přípravu je prý stále času dost.

Přesto, že do startu prvního ročníku Jihlavského půlmaratonu zbývá měsíc, mají zájemci stále dost času se připravit. Tvrdí to Zdeněk Štrof, majitel jihlavských fitness Fitpeople, které jsou jedním z největších sponzorů tohoto závodu. „Když je člověk úplně netrénovaný, už to asi nestihne. Ale pokud se trošičku pohybuje, šanci má," tvrdí Štrof, který se z organizátory ze sdružení SLIBY – CHYBY zná. „Už s nimi spolupracujeme u MTB," připomíná tradiční vytrvalostní závod horských kol Jihlavská 24 MTB. „Ale fitness Fitpeople je otevřené všem sportům, podporujeme skoro každou sportovní akci, která se v Jihlavě děje."

Co by zájemce, který si chce vyzkoušet Jihlavský půlmaraton, měl udělat jako první?

Ideální stav je poradit se se zkušeným, kvalifikovaným trenérem. Upravit vhodně jídelníček ( stravu ) a patřičně připravit tréninkový plán. Problém spočívá v tom, že si „každý" myslí, že na půlmaratón je potřeba běhat, trénovat dlouhé tratě. Ale ono to tak není. Měli byste běhat intervaly, nebo kratší vzdálenosti. A k tomu přidat vhodnou výživu a dostatečný odpočinek.

Řada lidí chodí běhat do posiloven. Je běžecký pás ideální přípravou?

Je to cesta. Ze začátku je třeba silový trénink, třeba i na pásu. Ale bez běhu ( tréninku)venku , není tato příprava ideální. A to z jednoho prostého důvodu. Na chodidla, nohy se dopadá jinak, jsou zde tedy jiné odrazové vlastnosti. Je to určitě odlišné. Ale na začátek bych to, pro někoho kdo venku neběhal, celkem doporučoval.

Co by takový člověk měl dělat?

Dát si běh na pásu se závažím, pak to vyklusat. To samé další den, pak si dát den volno. Poté si dát třeba jen samotný běh. A čtrnáct dní, týden před startem zařadit i přípravu venku.

Říkal jste, že byste doporučoval konzultaci s trenérem. Ve fitness Fitpeople asi vhodného člověka zájemci najdou, že?

Určitě. Máme zkušené lektory, kteří ve svých sportovních odvětvích něco dokázali. Ať je to juniorská mistryně Evropy v plavání Alena Nývltová, nebo dvojnásobný mistr světa v kulturistice Lukáš Topinka. Pro někoho, kdo nikdy takový běh neabsolvoval a chce to zkusit, toto rozhodně doporučuji. Pro takového člověka je podobná konzultace vždy lepší.

Co vy osobně, necháte se půlmaratonem zlákat?

Stoprocentně. Jen jsem se ještě nerozhodl, jakou vzdálenost poběžím. Více zde

...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek