spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Akce

26. 09. 2014 - Cvičení pro muže


Posilování je populární proto,že jsou poměrně brzy vidět výsledky, kterých si může všimnout i okolí. Například rozšíří se hrudník, zpevní ruce, případně dojde i ke zvětšení „bicepsů“. Je však důležité provádět jednotlivé cviky správně, abyste předešli kupříkladu přetržení nebo natažení některých svalů. Tak jako při jiné pravidelné fyzické zátěži, by každý měl začínat nejprve s mírnou námahou a postupně by se měl propracovat k náročnějším a intenzivnějším pohybovým aktivitám, v tomto případě posilovacím cvikům.

Pokud se člověk rozhodne pro cvičení doma a je začátečníkem, měl by začínat s cviky, při kterých používá pouze svou tělesnou hmotnost. Univerzálním cvikem jsou kliky. Ty procvičí svaly paží, břicha i zad. Ale pozor ne techniku!

Posilovací cvičení si můžete rozdělit do několika bloků s postupně se zvyšující náročností. Každý blok je vhodné dodržovat nejméně 6-8 týdnů. Cílem je, abyste se postupně propracovali k náročnějšímu bloku cvičení. Například začínejte s prováděním nejprve pěti opakováními každého cviku ve dvou sériích, v dalším bloku deset opakování ve třech sériích. Zkraťte přestávky mezi cviky atd.


Začnete spalovat tuky!

Je známým faktem, že bez pohybové aktivity není zcela možné dosáhnout úbytku kilogramů. Aby však při pohybu opravdu docházelo ke spalování tuků a nejen cukrů je důležité dodržovat tři základní pravidla: Správnou délku pohybové aktivity, vhodnou frekvenci cvičení a optimální intenzitu.


-Délka

Trvání pohybové aktivity vhodné k redukci váhy je 40-60 minut, včetně zahřívací a protahovací fáze, které by v rámci Vašeho cvičení rozhodně neměly chybět. Pokud s pohybem teprve začínáte, naordinujte si nejprve půlhodinové cvičení a během následujících 4-6 týdnů postupně aktivitu prodlužujte.


-Frekvence

Aby při pohybové aktivitě docházelo ke snižování váhy, je třeba jí provozovat častěji, než jednou za čas. Zpočátku „postačí“ věnovat se pohybu 2 krát během pracovního týdne a jednou o víkendu. Postupem času frekvenci upravte na 3-4 cvičení za týden.

-Intenzita


Stanovení správné intenzity cvičení, při které dochází k hubnutí, je problematické, protože existuje celá řad doporučení a způsobu měření. Nejpřesněji určí vhodnou intenzitu zátěžový test. Pokud však nemáte možnost jej u Vašeho lékaře podstoupit, můžete se orientovat dle následujícího pravidla:Při snižování kilogramů je vhodnější nízká až střední intenzita, kterou poznáte tak, že při cvičení můžete ještě bez problémů „mluvit s ostatními“. Při této intenzitě dochází k maximálnímu spalování tuků.


Vliv pohybu na Váš organismus.

-V krátkém období ( hodiny ) se pohyb projeví snížením hladiny cukru a krevního tlaku.

-Ve středním období ( týdny ) dochází k postupnému budování svalové hmoty, snižování podílu tukových zásob a zmenšení obvodu pasu.

-V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se Vaše fyzická zdatnost a psychický stav.

Renata Hanáková

( Autorka je osobní trenérkou )



Více zde: http://www.renata-hanakova.cz/respondent-jihlavskych-listu/

...návrat zpět

Extrifit
edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek